Ons team heet u
WELKOM

NEUROCHIRURGIE

Neurochirurgie is de chirurgische behandeling van neurologische aandoeningen. Dit wil zeggen dat chirurgische ingrepen worden uitgevoerd aan de hersenen, ruggenmerg, en perifere zenuwen,alsook aan de structuren die het zenuwstelsel ondersteunen en beschermen, zoals de wervelzuil en de schedel.
Chirurgische behandelingen aan dergelijke delicate structuren vereisen precisie en toewijding van de neurochirurgen die hiervoor met de meest moderne technologie aan de slag gaan om tot het beste resultaat te komen met de grootst mogelijke veiligheid. Hiervoor wordt onder andere gebruik gemaakt van operatiemicroscopen, neuronavigatie, neuromonitoring en intraoperatieve beeldvorming met CT scan ( O-arm).

De neurochirurgen zijn actief over verschillende locaties om zo de toegankelijkheid tot neurochirurgische zorg te verlagen. Zo zijn er raadplegingen op alle campussen van het AZ Delta ( Rumbeke, Brugsesteenweg Roeselare, Menen en Torhout ) en in Ieper.
In Ieper en Menen wordt ook spinale chirurgie (wervelzuil chirurgie voor nek en rugaandoeningen) uitgevoerd. In het Jan Yperman ziekenhuis worden ook acute intracraniële aandoeningen behandeld via de spoedgevallen zoals hersenbloedingen of traumatologie.

De meest complexe ingrepen ( hersentumoren, ruggenmerg aandoeningen, hypofyse ingrepen, diepe hersenstimulatie ,… ) worden gecentraliseerd en behandeld in de hoofdcampus van het AZ Delta Rumbeke.

DIEPE HERSENSTIMULATIE VOOR
BEWEGINGSSTOORNISSEN IN AZ DELTA

Meer info

DR. TIM COUVREUR